Thursday 21 June 2012

progress anak dara manje ku....

Dah 1y 5m++ manje mama nie kan...sekejapan saja masa itu berlalu beredar melayang2 ke atas awang-awangan...cewahhhh....dah byk progress dia...skang nie NFN terlalu cepat tangkap ape yg aku sebut@ajar...contoh nye,bile aku sebut satu word tu,dia leh ulang ngan cpt...dan seterus dia praktis sampai dia puas...hahaha...gud girl anak mama kan...ni senarai yg dia dah pandai sebut...

mama
babah
bird - (pantang kuar dari umah,trus pandang atas langit dan sebut byk kali)
rabbit - (kebetulan ade arnab sape ntah kat dpn umah aku tu,trus aku sebut RABBIT....tak pasal2 dia                         sebut dari umah aku sampai la ke umah BS dia...hahah)
lizard - (kat umah sewa nie mmg byk menatang nie...dan utk pengetahuan semua, NFN dan babah
              dia terlalu geli n takut ngan cicak nie)
didit - (nie utk ayam)
nenek
opah
atok
kakak
abang
mak - (dia panggil BS)
amin - (bile abis baca doa)
nak
taknak
milk
mamam
bye bye
jom - (kemain becok kalu aku bersiap2 pakai tudung)
ade lg perkataan2 yg dia dah pandai sebut...kalu ajar ABC...kite sebut A...dia trus kan sebut B...hahaha...tak menyabar lak dia...

Dan dia dah pandai kenal anggota badan....nose,mouth,teeth,eye,ear,hand,leg,hair....aku akan sebut mane awak punye nose...trus tunjuk idung dia...dan seterus nye...tiap malam mmg aku amek sedikit masa utk study sesikit ngan dia...
Ok lah...nanti kite sambung lg progress NFN yg seterus nye yer...Semoga NFN menjadi anak yg solehah,yg bijak hendaknye...

 NotaPena : kite dah dpt hadiah bezday dari hubbybie...advance kate nye...TQ sayang...



6 comments:

  1. padan ler... nak copy contact nomborlah...bla3.. ada udang rupanya..hehe

    ReplyDelete
  2. penat aku ajar chicken...dia tetap sebut didit...kat umah bs dia ayam nye nama didit...hikhik

    ReplyDelete
  3. mane ade udang kak dee...hadiah jam tangan ler...penat i tayang2...hahahaha

    ReplyDelete
  4. didit?? hahahahaha xpernah dgr lagi word tu

    ReplyDelete
  5. ai
    saya ida
    newbies blogger
    saya baru je follow blog ni
    jemput ye follow blog saya
    umielman.blogspot.com

    ReplyDelete